Hem introduït el tema
de la mesura de longitud a partir de la mesura dels cavallets de la mar. Sabien
que mesuraven entre 5 i 20 centímetres i els vaig formular la pregunta a vam si
algú sabia que volia dir açò.
Cada un anava dient com pensava que eren de grans o petits i hi va haver
mides per tots els gustos. Vaig explicar que fa molts anys les persones
mesuraven en diferents parts del cos: amb dits, pams, peus i passes.
Vam practicar i mesurar diferents coses utilitzant aquestes mesures, però ens vam trobar que no ens
donava el mateix resultat a tots.
Per evitar això les persones es van posar d’acord i van inventar una mesura
que fos igual per tothom
Els hi vaig fer la següent pregunta: Algú sap quina mesura és?
Aquí estan les seves respostes
·
Els homes van inventar un
metre. Meritxell i Clàudia.
·
Un metre és rodó i estires
una cosa i surten molts de nombres per poder medir una taula Clàudia.
·
Te dues bandes de nombres,
una arriba fins a 12 i s’altre fins a 20. David
·
Es rodó negre i surt una cosa
llarga que te nombres petits que arriben fins a 12 i fins a 20. Enric
·
Te una cosa que pitges per
avall o per amunt que s’enganxa per si volem cosa Meritxell.
·
Un metre és com dues taules i
n’hi ha de minis que són com una taula. Francesc
·
En Santi ens mostra un regle
i diu que és un metre.
Acordam que el proper dia, els que puguin, duran un metre
i podrem observar i mesurar amb ell.
Mesuram amb el metre i descubrim com és de petit un centímetre.
Mesurem amb el regle diferents coses de la classe.
Ara ja sabem com és la
mida d’un cavallet
de la mar!
Hem tingut la sort que
l’avi de n’Enric, fa molts anys, en va pescar un, el tenia guardat com un tresor
i l’ha duit a la classe perquè tots els poguéssim veure.
No hay comentarios:
Publicar un comentario